انجام پروژه های پردازش تصویر

گروه ویژن

انجام پروژه های پردازش تصویر

گروه ویژن در زمینه انجام پروژه های دانشجویی و صنعتی در زمینه پردازش تصویر، بینایی کامپیوتر، شناسایی الگو با استفاده از نرم افزار MATLAB و کتابخانه OpenCV فعالیت دارد.

پیوندها
طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۴۱ ب.ظ

۰

رزبری پای چیست؟

شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۱:۴۱ ب.ظ

رسپبری‌­پای یا رزبری‌­پای (Raspberry Pi) که به­‌صورت­‌های مختلفی به زبان فارسی تلفظ می‌­شود، یک کامپیوتر ارزان قیمت کوچک هم­‌اندازه یک کارت عابر بانک است که می‌­تواند به نمایشگر­ها متصل شود و همچنین می‌­توان کیبورد و ماوس معمولی را نیز به آن متصل نمود. رزبری­‌پای یک کامپیوتر همراه است که از آن می‌­توان برای یادگیری چگونگی نوشتن یک برنامه برای کامپیوترها به زبان‌­های مختلف مانند پایتون و اسکراچ استفاده نمود. رزبری‌­پای می­‌تواند هر کاری که یک کامپیوتر رومیزی انجام می‌­دهد از مرور صفحات وب، پخش آهنگ و فیلم­‌های HD گرفته تا نرم‌­افزارهای پردازش متن و تصویر و اجرای بازی را انجام دهد. ادامه مقاله در ادامه مطلب...

یکی از قابلیت‌­های منحصربه­‌فرد رزبری‌­پای این است که به ­سادگی می‌­تواند به دستگاه‌­های الکترونیکی دیگر متصل شود و به تبادل اطلاعات با آنها بپردازد. طراحان سیستم‌­های دیجیتال از رزبری‌­پای برای طراحی دستگاه­‌های مختلفی از پروژه‌­های کوچک گرفته تا پروژه‌­های بزرگ استفاده می‌­کنند.

رزبری­‌پای تاکنون در دو سری تولید شده است؛ رزبری‌­پای و رزبری‌­پای 2. رزبری‌­پای اولیه با پردازشگر آرم مدل 1176JZF با فرکانس 700 مگاهرتز با رم 256 مگابایت تولید شد. این محصول در دو سری A و B تولید گردید که بعدا در مدل B و B+ رم این بورد از 256 مگابایت به 512 مگابایت ارتقا یافت. تا فوریه 2015 رزبری‌­پای به فروش 5 میلیونی رسید که از این حیث در رتبه دوم پرفروش‌­ترین محصولات پشت سر Amstrad PCW قرار گرفت.

در فوریه 2015 نسخه جدید رزبری‌­پای با نام رزبری‌­پای 2 تولید و روانه بازار شد. بورد جدید با پردازشگر آرم مدل cortex-A7 چهار هسته­‌ای و 1 گیگابایت رم ساخته شده است. نکته قابل توجه در مورد این بوردها، قیمت بسیار پایین آنهاست. بورد جدید با قیمت 35 دلار درحال فروش است. نکته مهمی که در مورد بورد رزبری‌­پای وجود دارد، این است که این بورد به حدی مورد توجه قرار گرفته که می‌­توان بین این بورد و MATLAB ارتباط ایجاد نمود و برنامه‌­نویسی نمود. همچنین، می‌­توان کتابخانه OpenCV را به بورد اضافه نمود و از این کتابخانه برای برنامه‌­نویسی در زمینه پردازش تصویر و بینایی ماشین استفاده نمود.

از ویژگی‌های بسیار عالی دیگر این بورد می‌توان به نصب سیستم عامل‌های مختلف مانند توزیع‌های مختلف لینوکس اوبونتو و غیره اشاره نمود. نکته بسیار جالب این است که به دلیل مورد توجه قرار گرفتن این بوردها، مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10 قابلیت اجرا بر روی رزبری‌پای 2 را خواهد داشت. مایکروسافت به وعده خود عمل کرد و هم‌اکنون دارندگان رزبری‌پای 2 می‌توانند ویندوز 10 را نیز بر روی بورد خود نصب کنند. در آینده در مورد نحوه نصب سیستم عامل‌های مختلف و راه‌اندازی بورد توضیح خواهیم داد. 





انجام پروژه‌های پردازش تصویر و بینایی ماشین با گروه ویژن

0939 336 2469
visionproject92@gmail.com


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی